Buletinul informativ (Legea 544/2001)

SiglaSoldanuROMÂNIA

JUDEȚUL CĂLĂRAȘI

Primăria Comunei Soldanu

Șoseaua Olteniței, nr. 70, ȘOLDANU, CĂLĂRAŞI, Tel/Fax +40242-530530, CP-917235,  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., http://www.primaria-soldanu.ro

Nr. 1467 din 4 aprilie 2025

ANEXA Nr. 2

la HG 123/2002

Buletin informativ

a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea Primarului, Consiliului Local și Primăriei Comunei Șoldanu

Legislația privind organizarea și funcționarea Primăriei și Consiliului local al comunei Șoldanu:

1.        Constituția României: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/47355 

2.        Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ:  http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/215925

3.        Ordonanța de urgență nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situațiilor de Urgență: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/51410

4.        Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/95836

5.        Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/153210 

6.        Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru publicarea actelor normative, republicată (r2): http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/118116

7.        Codul civil al României aprobat prin Legea nr.287/2009, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/205332

8.        Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29453

9.        Legea nr.50/1991privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/55794

10.     Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată (r2): http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/5729

11.     Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/183328  

12.     Legea nr. 448/2006 privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată:  http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/88315

13.     Legea asistenței sociale nr. 292/2011: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/133913

14.     Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/73527

15.     Legea contabilității nr. 82/1991, republicată (r4):  http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/1576

16.     Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/243459

17.     Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată:   https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/47658

18.     Legea nr. 119/1996 ci privire la actele de stare civilă, republicată (r2): http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/8624

19.     Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/178667

20.     Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/178689 

21.     Legea nr.333/2003 cu privire la paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/156432

22.     Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/212916

23.     Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr.144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/201185

24.     Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/43323#id_artA511  

25.     Legea fondului funciar  nr.18/1991 rerepublicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/203359

26.     Ordonanța nr. 28/2008 privind registrul agricol: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/96993

27.     Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pieței produselor din sectorul agricol: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/162616

28.     Legea nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/156290

29.     Legea nr.190/2018 privind masuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulație a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/203151

30.     Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/19169

Acte normative cu impact asupra activității:

1.       Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31413

2.       Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/33817

3.       Ordonanța Guvernului nr. 80/2003 privind concediul de odihnă anual și alte concedii ale președinților și vicepreședinților consiliilor județene, precum și ale primarilor și viceprimarilor:  http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/45932

4.       Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/30082

5.       Hotărârea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/51282 

6.       Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/195770

7.       Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2566

8.       Ordinul nr. 25/1382/37/1642/14297/746/20/2020, publicat în MOR, Partea I, nr. 307 din 13 aprilie 2020 privind aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/224803

9.       Ordinul comun nr. 719/2014 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/158620

10.    Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/200317  

Legislația privind organizarea serviciilor publice oferite cetățenilor de către Primăria Comunei Șoldanu este disponibilă în cadrul secțiunii dedicată compartimentelor de funcționale ale Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/organigrama/compartimente-functionale/.

b) structura organizatorică, atribuțiile compartimentelor funcționale al Primăriei Comunei Șoldanu

·         Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Comunei Șoldanu, aprobat prin Hotărârea Consiliului local al comunei Șoldanu nr. 12/30.03.2021: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/regulamentul-de-organizare-si-functionare-al-consiliului-local  

·         Organigrama și statul de funcții ale Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 50 din 27.11.2024: https://emol.ro/soldanu-cl/registru-hcl/179237/

·         Regulamentul intern al Primăriei Comunei Șoldanu, aprobat prin Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 302 din 07.09.2022: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/organigrama

c) numele și prenumele persoanelor din conducerea Primăriei Comunei Șoldanu și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice

·         Primarul Comunei Șoldanu, Ion BUCUR, telefon fix 0242530530, fax 0242530530, mobil 0721213966, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

·         Viceprimarul Comunei Șoldanu, Florin ILIE, 0242530530, fax 0242530530, mobil 0724045754, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

·         Secretarul general al Comunei Șoldanu, Traian HULEA, telefon fix 0242530530/205, fax 0242530530/204, mobil 0786194654, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

·         Responsabil cu difuzarea informațiilor publice: inspector, Georgeta GHEORGHE,  telefon fix 0242530530, fax 0242530530, mobil 0730545101, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.   

d) coordonatele de contact ale Primarului, Consiliului Local și Primăriei Comunei Șoldanu

1.       Datele de contact ale Primarului, Consiliului Local și Primăriei Comunei Șoldanu: Șos. Olteniței, nr. 70, Satul Șoldanu, Comuna Șoldanu, Județul Călărași, cod poștal 917235, telefon fix 0242530530, fax 0242530530/204, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

2.       Programul de funcționare al instituției:

Luni – Joi: 7:30 – 12:00, 12:30 – 16:30,

Vineri: 07:30 – 13:30.

e) audiențe

·         Primarul Comunei Șoldanu – marți, între orele 10:00 – 12:00,

·         Viceprimarul Comunei Șoldanu – joi, între orele 10:00 – 12:00,

·         Secretarul general al Comunei Șoldanu – vineri, între orele 10:00-12:00.

Înscrierile în audiență se pot face în fiecare zi, între orele 08:30 – 10:30, astfel:

- telefonic, la nr. 0242530530;

- personal, prin cerere scrisă, depusă la registratura primăriei.

f) sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil

Bugetul aprobat: https://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/buget-din-toate-sursele-de-venituri/buget-pe-surse-financiare-incepand-cu-anul-2015, https://emol.ro/soldanu-cl/DIF/
Bilanțul contabil: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/bilanturi-contabile, https://emol.ro/soldanu-cl/DIF/

g) programele și strategiile proprii

Programele si strategiile Comunei Șoldanu pot fi consultate la sediul Primăriei Comunei Șoldanu sau la: http://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/programe-si-strategii

h) lista cuprinzând documentele de interes public

Lista privind documentele de interes public, conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/solicitare-informatii-legislatie/lista-cu-documentele-de-interes-public-si-lista-cu-documentele-produse-gestionate-de-institutie

i) lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii

Lista privind categoriile de documente produse și/sau gestionate, conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/solicitare-informatii-legislatie/lista-cu-documentele-de-interes-public-si-lista-cu-documentele-produse-gestionate-de-institutie

j) modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate

În conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 544/2001 și ale art. 36 din Hotărârea Guvernului nr. 123/2002, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la informațiile de interes public, poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice – Tribunalul Călărași. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr.544/2001: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/solicitare-informatii-legislatie/modalitatea-de-contestare-a-deciziei-si-formularele-aferente-pentru-reclamatie-administrativa-refuz-si-netrimitere-in-termen-legal

Întocmit,

Responsabil cu difuzarea informațiilor publice:

Inspector, Georgeta GHEORGHE

Who's Online

Avem 151678 vizitatori și nici un membru online

Site creat de Alfa Top Computers - by vreausite.eu