MODALITATILE DE CONTESTARE A DECIZIEI AUTORITATII SAU A INSTITUTIEI PUBLICE ÎN SITUATIA IN CARE PERSOANA SE CONSIDERA VATAMATA IN PRIVINTA DREPTULUI DE ACCES LA INFORMATIILE DE INTERES PUBLIC SOLICITATE
În conformitate cu prevederile art.22 din Legea 544/2001 şi ale art.36 din HG nr.123/2002, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la informaţiile de interes public, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr.544/2001
Reclamatie Administrativa-Model_Raspuns Negativ_Legea544_2001
ROMÂNIA
JUDEȚUL CĂLĂRAȘI
Primăria Comunei Soldanu
Șoseaua Olteniței, nr. 70, ȘOLDANU, CĂLĂRAŞI, Tel/Fax +40242-530530, CP-917235, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., http://www.primaria-soldanu.ro
Nr. 147 din 11.01.2023
ANEXA Nr. 2
la HG 123/2002
Buletin informativ
a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea Primarului, Consiliului Local și Primăriei Comunei Șoldanu |
Legislația privind organizarea și funcționarea Primăriei și Consiliului local al comunei Șoldanu: 1. Constituția României: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/47355 2. Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/215925 3. Ordonanța de urgență nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/51410 4. Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/95836 5. Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/153210 6. Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru publicarea actelor normative, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/118116 7. Codul civil al României aprobat prin Legea nr.287/2009, republicată, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/205332 8. Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29453 9. Legea nr.50/1991privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/55794 10. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/5729 11. Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/29731 12. Legea nr. 448/2006 privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/88315 13. Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/133913 14. Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/73527 15. Legea contabilității nr. 82/1991, republicată (r4), cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/1576 16. Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/243459 17. Legea nr. 119/1996 ci privire la actele de stare civilă, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/8624 18. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/178667 19. Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/178689 20. Legea nr.333/2003 cu privire la paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/156432 21. Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr.144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/201185 22. Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/43323#id_artA511 23. Legea fondului funciar nr.18/1991 rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/203359 24. Ordonanța nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/96993 25. Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pieței produselor din sectorul agricol, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/162616 26. Legea nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/156290 27. Legea nr.190/2018 privind masuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulație a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/203151 28. Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/19169 Acte normative cu impact asupra activității: 1. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31413 2. Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/33817 3. Ordonanța Guvernului nr. 80/2003 privind concediul de odihnă anual și alte concedii ale președinților și vicepreședinților consiliilor județene, precum și ale primarilor și viceprimarilor, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/45932 4. Hotărârea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/51282 5. Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/195770 6. Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/2566 7. Ordinul nr. 25/1382/37/1642/14297/746/20/2020, publicat în MOR, Partea I, nr. 307 din 13 aprilie 2020 privind aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/224803 8. Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/200317 Legislația privind organizarea serviciilor publice oferite cetățenilor de către Primăria Comunei Șoldanu este disponibilă în cadrul secțiunii dedicată compartimentelor de funcționale ale Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/organigrama/compartimente-functionale/. |
b) structura organizatorică, atribuțiile compartimentelor funcționale al Primăriei Comunei Șoldanu |
· Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Comunei Șoldanu, aprobat prin Hotărârea Consiliului local al comunei Șoldanu nr. 12/30.03.2021: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/regulamentul-de-organizare-si-functionare-al-consiliului-local · Organigrama și statul de funcții ale Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 30 din 2021: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/organigrama, https://emol.ro/soldanu-cl/registru-hcl/58027/ · Regulamentul intern al Primăriei Comunei Șoldanu, aprobat prin Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 302 din 07.09.2022: https://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/organizare/organigrama |
c) numele și prenumele persoanelor din conducerea Primăriei Comunei Șoldanu și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice |
· Viceprimarul Comunei Șoldanu cu atribuții de primar, Valeriu MUSTĂȚEA, telefon fix 0242530530/206, fax 0242530530/204, mobil 0740670007, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. · Consilierul local delegat cu îndeplinirea atribuțiilor viceprimarului, Iulian MARIN, 0242530530/206, fax 0242530530/204, mobil 0786194661, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. · Secretarul general al Comunei Șoldanu, Traian HULEA, telefon fix 0242530530/205, fax 0242530530/204, mobil 0786194654, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. · Responsabil cu difuzarea informațiilor publice: consilier, Iuliana STANCU-MARINCIU, telefon fix 0242530530/203, fax 0242530530/204, mobil 0732148801, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
d) coordonatele de contact ale Primarului, Consiliului Local și Primăriei Comunei Șoldanu |
1. Datele de contact ale Primarului, Consiliului Local și Primăriei Comunei Șoldanu: Șos. Olteniței, nr. 70, Satul Șoldanu, Comuna Șoldanu, Județul Călărași, cod poștal 917235, telefon fix 0242530530, fax 0242530530/204, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 2. Programul de funcționare al instituției: Luni – Joi: 7:30 – 12:00, 12:30 – 16:30, Vineri: 07:30 – 13:30. |
e) audiențe |
· Primarul Comunei Șoldanu – marți, între orele 10:00 – 12:00 · Viceprimarul Comunei Șoldanu – joi, între orele 10:00 – 12:00 · Secretarul general al Comunei Șoldanu – vineri, între orele 10:00-12:00. Înscrierile în audiență se pot face în fiecare zi, între orele 08:30 – 10:30, astfel: - telefonic, la nr. 0242530530; - personal, prin cerere scrisă, depusă la registratura primăriei. |
f) sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil |
Bugetul aprobat: https://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/buget-din-toate-sursele-de-venituri/buget-pe-surse-financiare-incepand-cu-anul-2015, https://emol.ro/soldanu-cl/DIF/ |
g) programele și strategiile proprii |
Programele si strategiile Comunei Șoldanu pot fi consultate la sediul Primăriei comunei Șoldanu sau la: http://primaria-soldanu.ro/index.php/despre-u-a-t/programe-si-strategii |
h) lista cuprinzând documentele de interes public |
Lista privind documentele de interes public, conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/solicitare-informatii-legislatie/lista-cu-documentele-de-interes-public-si-lista-cu-documentele-produse-gestionate-de-institutie |
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii |
Lista privind categoriile de documente produse și/sau gestionate, conform prevederilor art. 5 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/solicitare-informatii-legislatie/lista-cu-documentele-de-interes-public-si-lista-cu-documentele-produse-gestionate-de-institutie |
j) modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate |
În conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 544/2001 și ale art. 36 din Hotărârea Guvernului nr. 123/2002, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la informațiile de interes public, poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice – Tribunalul Călărași. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr.544/2001: http://primaria-soldanu.ro/index.php/informatii-de-interes-public/solicitare-informatii-legislatie/modalitatea-de-contestare-a-deciziei-si-formularele-aferente-pentru-reclamatie-administrativa-refuz-si-netrimitere-in-termen-legal |
Întocmit,
Responsabil cu difuzarea informațiilor publice:
consilier, Iuliana STANCU-MARINCIU